Marketing sensoryczny: co to jest i dlaczego go potrzebujesz

Chociaż marketing mobilny i towarzysząca mu technologia reklamowa rozwinęły się w zawrotnym tempie, wciąż istnieje wiele niezrealizowanych możliwości. Obecnie jedyną technologią reklamową naprawdę skoncentrowaną na urządzeniach mobilnych jest kierowanie na lokalizację. Wszystkie inne metody są po prostu mniejszymi wersjami metod marketingu mobilnego, które pierwotnie zostały zaprojektowane z myślą o komputerach stacjonarnych. Biorąc pod uwagę wyjątkową koncentrację urządzeń mobilnych, musimy również przyjąć specjalne podejście do marketingu mobilnego. Ostatecznym celem marketingu mobilnego powinno być zapewnienie użytkownikom wciągających doświadczeń, które angażują ich emocjonalnie w sposób, który po prostu nie jest możliwy w przypadku innych form marketingu. Tu właśnie pojawia się marketing sensoryczny.

Czym jest marketing sensoryczny?

Marketing sensoryczny może brzmieć jak nowa koncepcja, ale w rzeczywistości istnieje już od dłuższego czasu. Niektóre z największych i odnoszących największe sukcesy marek na świecie umiejętnie wykorzystują marketing sensoryczny w celu zwiększenia świadomości marki. Wykorzystując doświadczenia multisensoryczne, marketerzy są w stanie kierować opiniami na temat swoich marek. Odpowiednio prowadzony marketing sensoryczny może pomóc w inspirowaniu odpowiedniego nastroju i napędzaniu sprzedaży. Aby mieć pewność, że marketing mobilny działa dla Twojej marki, ważne jest, aby skupić się na zaangażowaniu klientów. W żadnym wypadku nie denerwuj swoich klientów reklamami. Doskonałe strategie marketingowe to podstawa wejścia na szczyt w tej branży- skonsultuj się ze mną i daj sobie pomóc!

Opracowanie strategii marketingu sensorycznego

Na czym powinieneś się skupić, opracowując strategię marketingu sensorycznego? Najpierw poświęć trochę czasu, aby określić, co chcesz osiągnąć dzięki strategii marketingu sensorycznego. Pamiętaj, że cel możesz trafić dopiero po jego zdefiniowaniu. W ramach procesu opracowywania strategii marketingu sensorycznego ważne jest, aby zastanowić się, w jaki sposób obrazy i dźwięk będą odgrywać rolę w Twojej strategii. Na przykład, jakie rodzaje dźwięków i wizualizacji byłyby według Ciebie najbardziej atrakcyjne dla docelowych odbiorców Twojej marki? Sklepy z winem często odtwarzają muzykę klasyczną, aby stworzyć spokojny i refleksyjny nastrój. Jak myślisz, jaki rodzaj dźwięku byłby najbardziej odpowiedni i mile widziany przez twoją publiczność? Pamiętaj, że określone dźwięki, a nawet wibracje mogą w określony sposób wpływać na emocje użytkowników. Obejmuje to ton, częstotliwość, głośność i czas trwania. Aby w pełni to wykorzystać, upewnij się, że współpracujesz z dostawcą technologii reklamowych, który ma konkretną wiedzę i doświadczenie w zakresie najlepszego sposobu włączenia marketingu sensorycznego. Ważny jest również ruch. Jednym z powodów, dla których wiele osób tak bardzo lubi grać w gry wideo na urządzeniach mobilnych, jest to, że poruszanie urządzeniem na różne sposoby może być wciągające i zabawne. Zastanów się, jak możesz wykorzystać tę funkcję, aby uczynić doświadczenie jeszcze bardziej atrakcyjnym dla użytkowników w sposób, który koreluje z Twoim produktem lub usługą. Tak jak ruch jest ważny, ważne jest również włączenie dotyku do swojej strategii marketingu sensorycznego. Zastanów się, jak możesz poprawić wrażenia klientów za pomocą dotyku. Kliknięć i przeciągnięć można używać na różne sposoby. Nie bój się wymyślać nieszablonowego sposobu, w jaki możesz wprowadzić dotyk do swojej strategii marketingu sensorycznego. Na koniec dokładnie zastanów się, jak często powinieneś korzystać z reklam mobilnych. Jest to dobra równowaga, ponieważ nie chcesz ryzykować denerwowania czytelników lub wyłączania cię, ponieważ stali się na ciebie uodpornieni. Znalezienie odpowiedniej mieszanki częstotliwości dla Twojej marki prawdopodobnie będzie wymagało testowania i synchronizacji, kroku, którego nie należy przeoczyć. Jako marketer mobilny nadszedł czas, aby zacząć przyglądać się, w jaki sposób Twoja marka może skorzystać na reklamie sensorycznej. Uwzględnienie reklamy sensorycznej może pomóc zwrócić większą uwagę na Twoją markę, jednocześnie zapewniając większe zaangażowanie użytkowników, bardziej zapadające w pamięć reklamy i dobrą pozycję konkurencyjną.